Friday, May 20, 2011

Apa Cerita Nur Kasih The Movie?

Assalamulaikum.

Hoo hoo hooray. Semalam, aku antara orang yang awal pergi panggung tengok Nur Kasih The Movie(NKTM). Before pergi  GSC Dataran Pahlawan, hati ni macam tak tenteram jugak lah sebab takut tiket sold out.Sebagai peminat tegar Nur Kasih The Series, aku menggagahkan diri pergi panggung sebab taknak jadi orang yang terakhir tengok NKTM.Der, ini adalah first time wa tengok movie kat panggung on the fisrt day movie tu release kat panggung. Sangat berjimba di hati.Untuk aku si pengikut setia Kabir Bhatia & Mira Mustaffa dan semua drama yang produced by Filmscape, memang expectation untuk NKTM sangat melampau-lampau.Kalau korang suruh aku tengok Cinta & Sepi untuk ke seratus kali pun aku sanggup sebab movies ni memang favourite aku sejak azali lagi. Plot,cinematography,sound effect memang sangat terbaik dari ladang lah.Lagi satu, dua-dua movie ni memang mesti buat aku menangis:(




source:google image


Ini ada benda aku nak cerita pasal NKTM


  • Sampai je kat GSC DP, aku sangat terkujal sekejap sebab memang dah ramai orang kat situ.Aku mula tarik muka bahagia sebab bukan sahaja budak perempuan yang muda remaja macam aku ni je yang ramai kat situ, tapi brader-brader hati kental pun ada kat situ.Konfius sekejap, diorang nak tengok Adam,Nur&Aidil atau nak tengok abang Captain Jack Sparrow aku?Kah kah kah. Dan dan dan, bukan je budak muda remaja je ada kat situ, makcik-makcik pun ada weh!Salute lah!
  • Panggung penuh jugak semalam. Tapi sit depan memang kosong lah.Ehe.
  • NKTM okay! Plot sangat dasyat. Sampai aku fikir. Eh, cemmane Mira Mustaffa boleh fikir nak buat cemni?Woww.Cinematography sangat hebat!Memang hebat! Memang semua shot sangat menarik.Semua watak memang menjadi. Tapi yang aku nak puji watak Mamat(Munif) & Ju(Sara Ali). Memang sangat menjadi even diorang pelakon baru.
  • Tapi, ada dua benda yang aku rasa tak puas hati. Satu, sebab CGI sangat hodoh, kalau tak buat pun takpe.Dua, sebab elemen sedih tuh macam tak jadi sangat lah. Aku tak nangis cemmana aku nangis time tengok Cinta & Sepi.
  • Overall nye, aku bagi rate 8.5/10. Cukuplah tuh.Ehe ehe

Jadi, sape-sape yang belum lagi tengok NKTM sila lah ke panggung. NKTM masih boleh dibanggakan daripada movie-movie lain:)


0 orang bergebang:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...