Wednesday, May 11, 2011

Kenapa Mesti Lari Ke Lombok?

Assalamualaikum.Hi!

Sebenarnya, memang dari dulu aku nak buat entri pasal Lombok ni ha! Tapi tak cukup research untuk mengarut kat sini but then I did some research about Lombok last week. Memang curious gila, kenapalah orang nak kahwin lari kat Lombok. Kenapa tak lari ke Bandung ke, boleh shopping bagai kat sana. Tak pun, kat Jakarta ke, Jawa Barat atau timur ke, Acheh ke atau mana-mana lah! Huhh!


source:google image

Kalau tengok map kat atas ni, perasan tak yang Lombok ni kat tengah-tengah Indonesia.Strategik gitu Mungkin sebab tu kot ramai yang lari ke Lombok. Waahaha.Alasan tak berasas.

Lepas menelaah sikit-sikit apa yang ada dekat internet ni, barulah aku tahu kes lari Lombok ni ada kaitan dengan migrasi orang Lombok ke Malaysia untuk cari kerja. Lepas cari kerja kat sini, diorang pun dok ayat-ayat perempuan Melayu untuk ikut diorang balik Lombok. Yang bertambah pelik lagi, kenapalah perempuan Melayu nak ikut jugak dan jawapan untuk itu berdasarkan apa yang aku baca lah ye, sebab orang Lombok ni romantik!Hattuihh! Tersedak meyh. Itu memang alasan superb dah lapoks.

Aku taknak lah cakap lebih-lebih pasal cerita cemni, takut gak satgi aku yang ikut Mat Lombok lari ke Lombok. Nauzubillah, Jangan jangan jangan.Pesanan untuk semua, kalau nak buat sesuatu tuh, mintaklah nasihat orang yang lebih tua dahulu, jangan main lari je.Tak baik ouh. Memang lucky lah kalau dapat Mat Lombok yang baik dan hensem,HAHA.Tapi memang bad luck lah kalau dapat Mat Lombok yang nak jadikan isteri dia macam kilang buat anak.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...