Tuesday, October 18, 2011

[RESEPI] Jom Cuba Buat Macaron

Assalamualaikum. Hello untuk semua yang kuat makan!

Hormon aku kurang stabil sekarang. Asyik fikir pasal makan je. Loker pun dah penuh dengan makanan sampai aku rasa malu nak bukak loker yang kemas lagi indah ni besar-besar.Kahkahkah. Oh tolonglah macam mana nak atasi nafsu makan ni?

Tadi dalam kelas ada member baca majalah NUR, then dia bukak dekat bahagian resepi-resepi. Jumpa lah resepi Apam Polkadot, semangat gila nak salin resepi tuh aku pulak dengan bangga gila cakap "Hoi aku dah pandai buat apam polkadot ohooi" Sambil angkat kening buat muka nak kena terajang. Heheh

To those yang belum tengok entri Apam polkadot aku boleh tekan sini . Ohoh thats the most popular post in my blog cewah >.<

Tapi tadi aku tiba-tiba je rasa macam nak belajar buat moroccon ehh silap macaron lah. Asyik salah sebut je.



source: Google image


Jangan marah sebab aku letak gambar gedabak gamaknya.Saje nak keluarkan saliva orang pengkuat makan yang seangkatan dengan aku.
 Tidak tidak tidak! Betapa pelahap nya nafsu makan waktu ini. God save me.
Cuti midsem akan datang mesti kena belajar buat ni. Tak kiralah jadi ke tidak. Nak jugak buat ohoh:) Jom ramai-ramai panas kan dapur rumah okay. Lets rock our kitchen Jyeah!

Nak try resepi macaron?Jom tengok kat My Resepi.com. Website favourite Ibu aku kalau nak cari resepi baru:)

 p/s: Makanan mesti makan untuk minggu ini, steamboat & sphagetti. Oh someone please be my food counselor.


2 comments:

  1. apa sedap nau ke makaron nih??mcm apam balik je dr tepi

    ReplyDelete
  2. @Wani Yunus Entah, aku tak pena makan pun sebelum ni. tp org ckp sedap lah. hihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...