Friday, March 25, 2011

Ini Memang Terbaik

Assalamualaikum.Hai

Alkisahnya, aku terjumpa video kat bawah ni kat Facebook.Orang share, aku view je lah.Dah lama kot.Entah bila pun aku taktau.

.: Majlis Persandingan Hazriq & Nurul :. from cstproduction on Vimeo.



Sejak tengok video ni,aku dah eager gila nak tau apa ni?Siapa yang produce benda jadah ni?Apa yang diorang guna untuk produce benda jadah ni?Dengan segala ejen pencarian yang ada kat muka bumi ni, aku memerah keringat untuk ambil kisah dalam gejala ini**sila abaikan yang memerah keringat tuh.HEEE**

Company yang buat benda-benda ni semua adalah CST Production.Ada banyak lagi company yang lain yang buat videos yang cenggini, tapi aku lagi super duper suka kat CST Production sebab diorang guna fully DSLR Camera.Huwawaawa,memang mantap lah semua video diorang.So, kalau sapa-sapa yang nak usha-usha diorang boleh tekan sini.

Waktu-waktu cuti sekarang ni memang syiok lah aku nak layan videos yang aku dah tertinggal-tinggal time zaman Uitm dulu.Haha. Nak qada' kan semua video yang termiss. Kalau hampa dah bukak link yang aku bagi kat tadi, hampa perasan tak kat web tuh 3 branches. Satu Mukhriz Latif, CST Production dan Udey Ismail.Kan kan kan?Mukhriz Latif & Udey Ismail tu photographer. Hebat oiii. Aku jeles dengan diorang. Agak-agaknya time kecik-kecik dulu mak diorang bagi makan apa entah ye, dah besau pandai ambil gambar.

"Untuk pengetahuan umum, aku minat gila dengan photography, teringin gila nak belajar guna DSLR.Tapi, I think i dont have talent in photography"

Mukhriz Latif tu Lomographer jugak.Hampa tau tak apa jadah nye lomography? Lomography ni sama jugak macam photography biasa but the difference is the usage of camera.Kalau lomography guna camera lomo.Camera lomo tu apa?Camarea lomo tu camera yang guna filem.Faham dak?Ala yang camera zaman dahulu kala tuh.Zaman-zaman Jepun dan British dulu.Takkan dah lupa kot/Haha. Apa yang aku bebel ni aku hentam je tau.Kalau nak tahu lebih google la sendiri ye semua.


Ini camera lomo


Dan, ini hasilnya.Tolong cakap picture kat bawah ni cun sebab memang cun pun kan/







Lomography tak perlu edit guna photoshop or yang seangkatan dengan nya.Ianya natural.Chewahh.Heee:)

Okay berbalik semula dengan CST Production tadi.Kalau korang bosan bosan dan takde kawan untuk berjimba bersama kan kan kan, pergilah usha video diorang,Kadang-kadang diorang ada jugak bukak bengkel on how to use the DSLR.Tapi aku memang tak boleh join lah,DSLR pun tarak, nak buat apa je kat sana nanti.
Ini lagi satu baru jumpa kat Youtube, bukan produce by CST tapi dari Manggis Production.Enjoy watching.




DSLR idaman kalbu.Kalau sapa-sapa yang tengah perah otak pikiaq nak bagi aku present pe untuk birthday aku tahun ni.Ini adalah jawapan nya.HIHI>.<


0 orang bergebang:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...